FAQ
Har du frågor om våra leveranser och produkter? Vi har sammanställt dom vanliga frågorna här. Hittar du inte svar på din fråga är du alltid välkommen att kontakta oss på info@ivankapercan.com.
Leverans
Transportförsäkring och reklamation.
Det finns en transportförsäkring
Alla föremål som skickas transportförsäkras. Detta innebär att alla skador som kan uppstå under transport kommer att ersättas. Det är viktigt att du kontrollerar om produkten eller förpackningen är skadad vid mottagandet.
Vad ska jag göra vid leveransskador?
Om din bild har skadats under transport, måste du omedelbart informera den förare som levererat den. Helst bör du dokumentera skadan med en digitalkamera och skicka bilderna till kund@ivankapercan.com. Meddela omedelbart skador så att varan / varorna kan bytas ut. Varje transport är försäkrad.
Vad ska jag göra med generella klagomål?
Kontakta butiken via e-post på: kund@ivankapercan.com. Vid reklamationsfall, var snäll att kontakta kundtjänst så snabbt som möjligt, senast 1 vecka efter varan mottagits. En fördröjd reklamation kan inte bearbetats av butiken. Det bästa sättet är att dokumentera ditt påstående med ett eller flera foton. Då kan vi hjälpa dig snabbare och börja avveckling av fallet.
Ångerrätt och retur
Som kund har du alltid 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Returnerar du en oanvänd vara med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 14 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kommer avdrag på återbetalningen motsvarande varans värdeminskning att göras. Återanvänd kartongen som produkten kom i för returen och lägg den i dess originalförpackning (om den hade någon).
Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta inom 14 dagar från det att du mottagit produkten. Efter att du utövat din ångerrätt ska du utan dröjsmål och senast inom 14 dagar skicka tillbaka produkten till oss. Viktigt att du paketerar returen väl och märker den med returnummer eller bifogar följebrev där det framgår ordernummer, kundnummer och vad som returneras. Vid ångrat köp behöver du inte ange anledning, men det hjälper oss om du vill skriva varför du returnerar.
Du betalar själv för frakten tillbaka och returnerar till följande adress:
Ivanka Percan
Rönngatan 6
211 47 Malmö
För ej uthämtade brev eller paket tar vi ut en avgift som för närvarande är på 129 kr för kostnaderna för vår administration, frakt, returfrakt och hantering. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
När är din beställning bindande?
När köpet godkänt blir din beställning bindande.
Att tänka på vid beställning:
När din beställning är skickad från oss får du ett leveransbesked mejlat till dig ,senast 24 timmar. När paketet är skickat får du ett försändelse-id så att du kan spåra leveransen. Leveranstid: ca 10-14 dagar.
Tavlan tillverkas först när vi mottagit din order, det är därför vi har en längre leveranstid.
Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar.
Om du inte hämtar ut en försändelse, eller försändelsen går i retur på grund av felregistrerade uppgifter, tar Butiken ut en avgift om för närvarande 129 kronor som ersättning för frakt och omkostnader.
Frakt
I kassan visas den totala fraktkostnaden för din order. Vid köp över 399 kronor bjuder vi på frakten.
om du har fler frågor, ställ dom gärna här.
Frågor är lösningen på alla svar.
Var inte blyg!